Veelgestelde vragen
In geval van afwezigheid op het bezorgadres op het moment van levering ontvangt u een afgiftebewijs met informatie over de afgifte van uw bestelling bij uw buren of bij het dichtstbijzijnde postkantoor.
Vergeet niet het retourformulier in te vullen en met uw zending mee te sturen. Dit is belangrijk omdat anders onduidelijk is van wie de zending afkomstig is. Hierdoor kan The Amazon uw zending niet goed in behandeling nemen. Indien het retourformulier ontbreekt, stuur dan een notitie mee met uw naam, adresgegevens, telefoonnummer, bankrekeningnummer, artikelnummer en eventueel (d.w.z. optioneel) de reden van de retourzending. Mocht het retourformulier ontbreken in de verpakking van uw bestelling, dan kunt het het Europese modelformulier voor herroeping downloaden op de pagina van de algemene voorwaarden. U kunt het modelformulier ook hier downloaden. Vergeet de verzendsticker met adresgegevens van The Amazon niet duidelijk op de retourverpakking aan te brengen.
U heeft na herroeping nog 14 dagen de tijd om de bestelde producten terug te sturen. U heeft dus na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen de tijd om te herroepen, en na herroeping nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen.
Indien u meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of u het wil houden) en dat daardoor schade aan het product ontstaat, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in een winkel ook mogelijk is.
The Amazon betaalt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht het volledige bedrag, inclusief de leveringskosten door ons in rekening gebracht voor de geretourneerde producten, aan u terug. We mogen wachten met terugbetalen tot we de retourartikelen hebben terug ontvangen of u hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Onder geen beding kan een artikel in een filiaal geruild of geretourneerd worden.
U kunt de Track&Trace code van Post NL raadplegen om te controleren waar het pakket zich op een bepaald moment bevindt. U ontvangt een e-mail van The Amazon zodra het pakket is ontvangen en het bedrag is teruggestort.
Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door The Amazon binnen 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
Indien uw klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 4 weken na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. Wij kunnen in dat geval het geschil voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel die valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken in Den Haag. U zullen daarvoor eerst de keuze aan u voorleggen het geschil aan de bevoegde rechter of aan de geschillencommissie voor te leggen. U dient dan binnen vijf weken een keuze maken. Als u geen keuze maakt binnen deze periode, dan kunnen wij binnen drie maanden na uw eerste contact met ons over uw klacht het geschil aan de geschillencommissie voorleggen.
U betaalt € 27,50 klachtgeld om het geschil aan de geschillencommissie voor te leggen. Dit bedrag wordt (gedeeltelijk) terugbetaald als u in het gelijk wordt gesteld.
Alle informatie over de geschillenregeling is te vinden via www.degeschillencommissie.nl onder het kopje ‘Thuiswinkel’.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).